12 Haziran 2017 Pazartesi

Otuza Yaklaşırken

Bir ay sonra 30 yaşında bir kadın olacağım ve hayatın ne kadar enteresan olduğuna her gün biraz daha, bir kez daha şaşırıyorum. Şu zamana kadar deneyimlediklerimden öğrendiğim şeylerin tamamını hayatıma katabilsem bile yine de şaşırırdım sanırım; çünkü çok fazla sürpriz var. Vallahi de boşuna demiyorlar hayat sen planlar yaparken başına gelenlerdir diye. Şimdiye kadar planlarım hep şaştı galiba. Tam bir şeylere girişeceğim bir gülme geliyor. Hayat pat diye bir espri yapıyor.

Kendimle ilgili baş etmem ya da çözümlemem gereken şeyler çıkarıyor karşıma. Ona odaklanıyorum. Çözmeye çabalıyorum. Kendimce yollar üretiyorum. Hooop, baş edilecek yeni bir şey çıkıyor. Hiçbir zaman oldum dedirtmiyor. Zaten hiçbir zaman olmuyorsun. Olmak ölmek gibi bir şey sanırım.

Bir yandan da sen çözmeye çalıştıkça, yollar ürettikçe hayat da boş durmuyor, karşılığını veriyor. Bazen hiç aklına gelmeyen yeni bir yol sunuyor önüne, bazen aklına gelmiş olsa da girmeye cesaret edemediğin yola girebilmen için fırsatlar sunuyor, bazen yarattığın yolu kapatıyor- hatta senin yarattığın ve sana kapattığı o yolu başkalarının kullanması için açıyor, bazen ne yapsan olmuyor, bazen hiçbir şey yapmasan da oluyor işte.

İşte bu yüzden dalga geçerek yaşamak gerekiyor sanırım. Zira hayat çok şakacı ve şakacıları da seviyor. Şakacılara yaptığı sürprizler hep daha keyifli oluyor; çünkü hayat biliyor ki şakacılar onun şakalarını anlayacaklar ve gülecekler. O şakaların tadını çıkarabilecekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder